Basketfredag: Vilka har varit bäst?

Basket

Krönika: Med mindre än en vecka kvar av NBA-säsongen 2007-08 är det god tid att börja titta i backspegeln och se vilka som har utmärkt sig under året, både positivt och negativt. Vi startar med de traditionella utmärkelserna, och fortsätter med andra, personliga priser.


Most Valuable Player (MVP): Chris Paul, New Orleans Hornets

"Paul? Varför inte Kobe Bryant?" är det nog många som frågar sig, samtidigt som det är lika många som frågar sig det motsatta. De två har båda lyft sina respektive lag till nya höjder, utvecklat sitt spel och har statistiken att backa upp det. Kobe Bryant är den bäste basketspelaren på den här planeten, och han är värd att vinna sin efterlängtade MVP-trofé. Men... I år har faktiskt Chris Paul varit snäppet värre. Han har tagit Hornets till en förstaplats i stentuffa Western Conference, och spelar med ett sådant självförtroende att till och med Muhammed Ali skulle blekna. CP3-4-MVP.


Rookie of The Year (ROY): Kevin Durant, Seattle Supersonics 

Allt sedan Greg Oden lade sig på operationsbordet har den gänglige Kevin Durant varit den stora favoriten till ROY-utmärkelsen. Han har gått in i ett lag utan en stjärna, axlade rollen och har gjort det med blandat resultat, men vad kan man förvänta sig av en 19-åring i ett lag som har så mycket annat att tänka på än det som händer på planen? Al Horford har varit den enda som kunnat utmana Durant, men efter KD's dubbla (!) för-overtime-skott mot Denver Nuggets i söndags cementerade han sin position som den Rookie of The Year.


Defensive Player of The Year: Marcus Camby, Denver Nuggets

Man skulle kunna argumentera för varför Chris Paul också här är en värdig vinnare. Hans 2,67 steals per match är imponerande, och om han inte vunnit MVP(enligt mig) är det fullt möjligt att juryn ger honom Defensive Player of the Year som "tröstpris" för hans fantastiska säsong. Men det är Marcus Camby som har dominerat under den egna korgen under hela säsongen. I år har han varit frisk, vilket gjort att han kunnat snitta 3,6 blockade skott och 13,3 returer per match. Lägg till 1 steal per match och du har en fullfjädrad försvarsspelare.



Most Improved Player: Chris Kaman, Los Angeles Clippers

Kanske beror det på att Elton Brand har varit skadad hela säsongen, men Chris Kaman har tagit kommandot under korgarna i Staples Center. I år har han snittat 15,7 poäng, 12,7 returer och 2,8 blockade skott per match, jämfört med förra säsongens 10,1/ 7,8/ 1,5. Kaman skjuter också bättre, skott- och straffkastprocent, plus att han får spela drygt 8 minuter mer. Låter som han är klippt och skuren för utmärkelsen.


Sixth Man: Manu Ginobili, San Antonio Spurs

San Antonio Spurs fuskar. Att använda en spelare som Ginobili från bänken är underligt, och det kan bara finnas en anledning till det: De vill vinna Sixth Man-utmärkelsen. Själv vet jag inte riktigt vad kriterierna för att den här utmärkelsen är, men Ginobili har kommit in från bänken i 50 av sina 73 matcher, och det räcker nog. Att han snittar karriärsbästa i poäng, returer och assists per match visar hur effektiv han är, och varför Charles Barkley tycker så mycket om honom.


Coach of The Year: Byron Scott, New Orleans Hornets 

Det är flera coacher som gjort sig förtjänta av deras egen utmärkelse i år, samtidigt som man kan fråga sig vem som gjort mest, spelarna eller coachen? I Boston är det helt klart att spelarna gjort den otroliga förändringen möjlig, inte Doc Rivers. Rick Adelmans Rockets ska uppmärksammas för sin otroliga 22-vinstersvit, men det håller inte hela vägen. Jerry Sloan har inte vunnit utmärkelsen under 18 långa år på Utahs bänk, men tyvärr för honom heter utmärkelsen Coach of The Year. Nej, priset går till Byron Scott, som tagit New Orleans till en pole position i Western Conference med samma material som förra året hamnade utanför slutspel. Han har unge Chris Paul att tacka för mycket, men lite credd ska Mr. Scott allt ha.


Och nu till de lite mer icke-ortodoxa utmärkelserna...

Årets Extreme Makeover: Boston Celtics

Från 24-58 till 60+ vinster i år markerar inte bara den största turnarounden i NBA:s historia, utan också Boston Celtics triumftåg tillbaka in i ligans finrum. Inför säsongen frågade sig många om "The Big Three" skulle klara av att bära ett lag på sina axlar, utan någon egentlig bänk som kunde avlasta dem. KG & Co. gav alla tvivlare svar på tal och har siktet inställt på en 17:e titel.


Årets överraskning: Shaquille O'Neal till Phoenix Suns

När bomben damp ner i början av februari att "Shaq" blivit bortbytt till Phoenix Suns mot Shawn Marion var det nog många som satte maten i halsen. Det var svårt att se någon logik i att byta bort en ung, atletisk stjärna mot en gammal, skadad före-detta stjärna, men med slutspelet i antågande har Suns hittat ett vägvinnande spel, och laget GM Steve Kerr ser smartare ut för varje dag som går.


Årets panikvärvning: Jason Kidd till Dallas Mavericks

Efter att både Los Angeles Lakers och Phoenix Suns uppgraderat sina trupper i februari, kände Dallas ägare Mark Cuban ett stort begär att göra samma sak. Han gick ut och bytte till sig Jason Kidd, och efter ett par omgångar i media var affären klar. Tyvärr har den inte varit lika lyckad som Cuban önskade, och Dallas har fått kämpa för att hålla sig på slutspelsplats. Kidd har inte heller lyckats göra en enda triple-double sedan han anlände i Dallas, något han radade upp på pärleband i New Jersey. 


Årets dunk: Stromile Swift över Tyrus Thomas

Årets dunk, utan tvekan. Hårdheten i hur Swift trycker ner bollen i halsen på Tyrus Thomas känns nästan rakt genom skärmen, och publikens "oooh" följt av tystnad talar sitt tydliga språk. 


Årets bottennapp: Miami Heat

Jag skulle lika gärna kunna skriva New York Knicks, men årets bottennapp är verkligen Miami Heat, redan under de första inledande veckorna förlorade man allt hopp om säsongen, och det har bara gått käpprätt neråt sen dess. Pat Riley lämnade laget för att scouta spelare istället, vilket visar tydligt hur det sett ut i år i Florida. Att man under den senaste månaden spelat med 8 spelare, varav fem stycken är D-League-spelare, gör inte saken bättre.


Årets Superman: Dwight Howard, Orlando Magic

Enough said.


Årets pajas: Isiah Thomas, New York Knicks

Isiah Thomas var en grym spelare, men som coach har han inte gjort mycket rätt. Nästan allt han gjort sedan han tog över ledarrollen i New York har gått fel, och i år har han blandat rättegångar om sexuellt ofredande med uttalanden som bara han själv verkar tro på. Stämningen i Madison Square Garden är hätsk, nästan häxjakts-aktig, och Thomas förbättrade inte sina aktier hos fansen när han igår sa att Knicks inte varit stolta över något sedan 1973. Han verkade helt enkelt glömt Patrick Ewing, Charles Oakley och John Starks som tog laget till finaler både -94 och -99. Men alla kan ju glömma en sådan sak...


Årets sämsta enskilda anfall: New York Knicks (Zach Randolph) mot Toronto

Det här kan symbolisera New Yorks säsong på 26 sekunder, allt från Randolphs otroligt dåliga skottval, hans lagkamrater ovilja att gå på offensiv retur och Isiahs uppgivna min efteråt.   


Kommentarer
Postat av: Ashkan

Intressant inlägg.
Bara Chris Kamans ny frisyr gör att han förtjänar Most Improved Player.

2008-04-13 @ 01:12:29
Postat av: The Iranian Wizard

Håller med Ashkan men(!), coach of the year tillhör Rick Adelman, 22 raka vinster och sedan Yao har varit borta är Houston 18-5 vilket är väldigt överraskande.

Sen så är årets defensiva spelare absolut inte Camby, herregug NEJ!

Detta år tillhör trofén gode, Shane Battier. Inget snack om saken faktiskt, han håller alla motståndarlagets bästa spelare och håller dom nere i antalet poäng och gör allt detta utan att spela fult eller ens nära till gränsen till fult, en krigare med andra ord.

Camby må ha bra stats MEN stats är inte allt, Denver har förmodligen ligans sämsta försvar, ligans sämsta försvar kan inte ha ligans bästa försvarare, simpel logik.

Bra artikel bortsett från dessa två mizztag.

2008-04-13 @ 19:52:50
Postat av: Ashkan

Ska jag vara ärligt, så håller jag inte med någon av er; Ben Wallace förtjänar att vinna nästan allt...

2008-04-13 @ 22:16:36
Postat av: Sug min irani-dolme, Bjax.

Halloj, vad sägs om en, "Jag är den sämsta basketspelaren genom tiderna och har störst näsa i förhållande till min kropp i hela NBA"-pris? Isåfall skulle detta pris gå till ingen mindre än, Bobby Jackson, denna idiot sköt bort Houston ur matchen igår mot Utah, han var 1-7 bakom 3-poängaren och sköt allt som allt, 3-15. DENNA IDIOT BORDE BLI BANNAD FRÅN VIDARE SPEL!

2008-04-20 @ 14:32:42
Postat av: Ashkan

haha, du verkar lite sur på gamle Bobby... själv är jag lite besviken på gamle Ben, som inte har presterat så bra på sistone.
Vilket lag tror du vinner i Öst respektive Väst, och vem vinner allt?

2008-04-20 @ 22:27:32
Postat av: The Iranian Wizard

Ja, men Bobby är ju typ 40 år gammal och visst, killen har väl vart helt okej för ett tag sen (4 årtionden sen) och då har jag inget problem att vara vaken till 6 på morgonen och se honom missa lite men kom igen, killen har inget kvar i sin tank men skjuter fortfarande 15 skott per match, killen är en jävla nolla.

Nu nog om idioten, nu är Skip tillbaka, då är det Clutchcity III a la Hakeem Olajuwon som gäller.

Jo, Ben borde aldrig ha lämnat Detroit alltså, killen var ju helt perfekt för Detroit och vice versa. Han kom aldrig in i den rollen han hade i Detroit i Chicago, och vi ska inte ens snacka om hur han passar i Cavs. LeTravel är ju en fitta, kollade sista matchen mot Wizards, stegfel efter stegfel fast han kom undan med det, som vanligt. Cavs har ju redan Zydrunas och Ben har ju aldrig varit någon PF så...

Det är fan helt omöjligt att gissa på något lag som vinner Väst alltså..

Men mitt hopp är ute för Houston, så jag tror det står mellan Spurs (igen:() och Lakers, fast Lakers vinner väst.

I Öst måste Boston vinna, fiasko annars ju. Hatar Boston som lag, de vann mot Houston i finalen i 81 och 86 men jag håller nästan på Boston mot Lakers.

Själv då, gode Ashkan, vilka tror du?

Btw, 76ers vann första mot Detroit, "tippat".

2008-04-21 @ 15:40:55
Postat av: Ashkan

Jag hoppas att Pistons inte sabbar det som de gjorde förra året.
I öst tror jag också att Celtics vinner. I väst tror jag att Spurs vinner över Lakers. Om Spurs och Celtics möter varandra i finalen, tror jag nog att Celtics vinner. Jag hoppas iaf att Cavs kommer så långt som möjligt, men de kommer säkert inte förbi Celtics i kvartsfinalen.

Jag tycker inte att Ginobili förtjänade att vinna Sixth Man of the Year. Det känns lite konstigt när han, och några andra, får fler spelminuter än de som är starters på samma position.

2008-04-21 @ 19:24:38
Postat av: Bignose-Cry-ilenko

För helvete, vad är det med stora näsor och idioter? Kirilenko floppade när Houston låg tre under, T-mac passade upp till Bjax som satte trean med typ 1 minut kvar men domaren blåste av Scola som utförde en "offensiv foul" på Cry-ilinko som gjorde "the raja flop" fast ännu värre och Houston förlorade matchen. Jag är galet sur.

2008-04-23 @ 08:19:29
Postat av: Ashkan

Gött för Rockets, jämn match...
Surt för Cavs, ojämn match...

2008-04-25 @ 07:27:12
Postat av: Ashkan

Vad fan är det med kommentatorn för "NBA TV Top 10: April 27"?
Lyssna bara på hans kommentarer om LeBron och hans dunkar. Hur kan man påstå att LeBron inte är överhypad?

2008-04-28 @ 10:21:30
Postat av: The Iranian Wizard

Fan, Delonte West är den fulaste NBA-spelaren genom tiderna, plus att jag läste någonstans att han ska vara player, ruskigt ful snubbe.

Houston ligger under med 3-1 nu, Houston kunde inte ens ta returen med typ 20 kvar då Deron missade sina båda straffkast, istället tog Okur bollen och fick två straffkast och satte båda. Pinsamt

Men back in the days låg Hakeem och Rockets under med 3-1 också, de slaktade då. *Hoppas*

2008-04-28 @ 13:50:30
Postat av: Ashkan

Synd för Rockets.
Det skulle vara skönt om Pistons sweepade Orlando Magic igen.
Ikväll tar det slut för Hawks. Aldrig att tre veteraner tänker ge upp sin gemensamma dröm om ett mästerskap enkelt...

2008-05-04 @ 15:55:45
Postat av: Ashkan

Sa ju det...

2008-05-04 @ 23:04:12
Postat av: The Iranian Wizards

Bye bye, Rockz:(

Now I wanna see some real asswhoooooopin' delivered by Lakers!

2008-05-06 @ 10:19:20
Postat av: Ashkan

Samma här. Önskar helst av allt att Hornets och Lakers möter varandra i väst, och Pistons och Celtics i öst.
Vad tycks om Billups trea i slutet av tredje perioden, när klockan stannade? Hur borde man dömt?

2008-05-06 @ 14:26:12
Postat av: Ashkan

Historiens mest störda match igår:
Ray Allen - 0 poäng
Paul Pierce - 4 poäng
Lebron James - 12 poäng (2/18)
Ben Wallace - 4 poäng

2008-05-07 @ 13:17:04
Postat av: The Iranian Wizard

Missade matchen men "LOL"! Vad fan, så Ben hade lika mycket poäng som Ray och Pierce tillsammans, snacka om att bli ägd.

2008-05-07 @ 16:19:39
Postat av: Ashkan

haha lol
Han hade 500 % så många offensiva returer som Kevin Garnett.
Han hade dubbelt så många assister som Ray Allen.
Han satte 100% av sina straffkast.
Hans steal/turnover ratio var tio gånger så hög som LeBrons.
Jag sa ju att han är grym.

2008-05-07 @ 17:32:32
Postat av: The Iranian Wizard

Ben's the man, min polare ska till USA, han ska fixa mig ett par Big Ben's han kör med för Starbury, PHAT!

Sen missade jag Billups trea, såg att någon whine:a om det på youtube, vad var det som hände?

2008-05-08 @ 11:47:06
Postat av: Ashkan

Schysst av honom att fixa skor till dig. Nu när dollarn har så lågt värde, borde han köpa ett tiotal par, som han tar med sig och säljer i Sverige. När vi var där hade de alltid en reasektion med skor som kostade runt $30 (180 kr), medan de kostade 700-1000 kr i Sverige, om de ens fanns.

Angående Billups-situationen... Pistons har bollen under korgen, det är några sekunder kvar av perioden. Billups får bollen och dribblar snabbt upp för plan. Klockan har dock fastnat, och tiden går inte. Billups passar en medspelare som hoppar upp för att skjuta, men sen ser att det fortfarande är några sekunder kvar, och därför passar tillbaka till Billups. Billups tror att tiden snart är slut, och slänger därför iväg bollen, från en meter bakom trean. Han sätter skotten, och Pistons får en liten, men viktig ledning inför sista perioden. Pistons vann sen matchen, och det målet kan ha varit avgörande.
Vissa tycker att poängen inte borde räknas, medan andra tycker att man borde ställt om klockan och kört om spelet. Domarna bestämde att poängen skulle räknas.
Jag tycker att man borde kört om spelet, men nu när domarna beslutade om annat, tycker jag inte att man ska jämra sig över situationen. Billups läge var ju faktiskt sämre än det första läget, som definitivt var i tid. Att han satte den var ju bara tur.
http://www.youtube.com/watch?v=bXMOGTuKhbg

2008-05-08 @ 12:52:32
Postat av: The Iranian Jazz-hater!

Jag såg klippet och ärligt talat, jag tycker lika som du, man ser ju att första läget var båda närmare och bättre position, andra läget var bara ett kast som med turen gick i. Man borde ha dragit tillbaka klockan och spelat om anfallet dock, finns ingen rättvisa i det hela annars, sen händer ju sån skit då och då och det får man leva med och inte skylla på domarna som ALLA gör.

Men dessa klockincidenter är något jag stör mig på, varför stannar klockan egentligen, det är väl manuella grejer och nu var det även på hemmaplan så man börjar tänka.

Det fulaste och vidrigaste jag sett är dock detta:

http://youtube.com/watch?v=XPy41q2cmCs

Matchen är i Utah, conference finals, Utah under med något enstaka poäng och typ 15 sekunder kvar av matchen...

Okej, vore det någon enstaka sekund så är det en sak, man är inte alltid vaken men här handlade det om 7-8 sekunder i ett avgörande spel under sista sekunderna i matchen. Sen älskar jag Sam Cassell's sista trea som han satte, varför sköt han? Jo, för han kunde!

Ska bli skönt att Kobe slänger ut Utah nu.

2008-05-08 @ 14:34:15
Postat av: Ashkan

haha, vilket cpigt spel. Gött som fan att Rockets fick bollen iaf, och Cassell satte sin trea :p

2008-05-08 @ 20:28:03
Postat av: The Iranian Wizard

Precis, jag ångrar nästan lite att Utah inte vann den där matchen på sista anfallet, då vore Utahs fuskande och homecourt advantage ett mycket större samtalsämne än vad det är nu.

2008-05-08 @ 21:05:55
Postat av: The Iranian Wizard

Lebron var 6 av 24 mot Boston idag, SWEET!

2008-05-09 @ 11:16:05
Postat av: Ashkan

Jag älskar Houston Rockets och Hakeem Olajuwon är den bästa genom tiderna, SCREW MICHAEL JORDAN.

2008-05-09 @ 17:03:27
Postat av: Anonym

jasså är du bög elle? du e fan gay i han.
måste säga ben wallace är bäst. så jävla feta muskler, bara vill krama dem! undra hur stor hans manslem är... SWEET!
men han e fan grym som fan, fan.
Hakeem Olajuwon är grym också, han borde heta Iam Oljuwon (I am all you want) frståru brushan?

2008-05-09 @ 17:10:39
Postat av: The Iranian Wizard

de va ja som skrev de förra, fattar inte varför de inte står cp

2008-05-09 @ 17:54:11
Postat av: The Iranian Wizard

Haha, skojare:D!

Hur tror du det går ikväll, har Utah Ass en chans mot Kobe-team? I hope not!

2008-05-09 @ 18:41:43
Postat av: Ashkan

Jag tror de kommer vinna mot Lakers. Men Lakers vinner nästa match, och den efter det.

2008-05-09 @ 22:31:26
Postat av: The Iranian Jazz-hater!

Bra gissning, Ashkan.

Btw, ska aldrig mer klaga på en basketdomare i mitt liv, jag dömde några 99:or och 00:or och det var betydligt svårare än jag trodde, föräldarna var pain in the ass också. Det var en fet jävla morsa som ansåg sig kunna mer basket än jag.

FUCK HER, FUCK LeTravel and FUCK BIGGIE.

2008-05-10 @ 19:07:58
Postat av: Ashkan

haha, det är sant att föräldrarna kan vara väldigt jobbiga. För några år sedan dömde jag och en kompis en minibasketmatch. Det laget som höll på att förlora hade en bosnisk spelare som var lite större än alla andra. Jag kände igen honom, eftersom jag hade träffat honom på badhuset en gång. Då var han jättekaxig och påstod att han spelade bättre basket än mig.
Hur som helst, nu på matchen så spelade han väldigt aggressivt. När han spelade inside brukade han böja sig ner och stånga försvararen med huvudet. Då dömde min kompis foul på honom varje gång. Efter ett tag blev han frustrerad över att han fick så många fouls, och att de höll på att förlora matchen.
Då kommer hans jävla aggressiva, bosniska, krigsdrabbade dampfarsa in och börjar svära åt oss domare i några minuter. Vi försöker förklara för honom varför det blir foul, men han bara ropar ut en massa skit och anklagar oss för att fuska o.s.v... Efter ett tag börjar hans son gråta som fan. Jag tror dock knappast att han grät för att han fick fouls och höll på att förlora matchen, utan snarare för att hans farsa skämde ut sig själv så extremt.
Min poäng är iallafall denna: Tror du att du är bättre än mig på basket, kommer självaste Gud att bevisa motsatsen.

2008-05-11 @ 11:44:26
Postat av: The Iranian Jazz-hater!

Haha, okej, min upplevelse verkar underbar gentemot din. Avskyr när föräldrar ska lägga sig i, liksom, blir det bättre om man fuckar ur på domaren när ens 8-åriga son spelar för skoj skull?

Men fan, Allt har sin gräns, jag får ofta tekniska men då handlar det mer att få fram sin poäng, ett straffkast och boll vid sidan för motståndarlaget för att man kan visa att domaren att denne gör fel är faktiskt värt det. Tex, min sista tekniska kom för någon vecka sedan, jag hade lekstuga med killen som höll mig i försvar men samtidigt fick han alla dessa billiga poäng på straffkast av domaren, jag brukar ha mycket blockar på matcher och släpper hellre för att ta blocken på min gubbe. Denna spelare fick dock sjukt billiga fouls på rena blockar och sen då jag fick en skitfoul för andra gången så fick jag fram min poäng på ett bra sätt, fick inga fler skitfouls emot mig och det vs. en teknisk foul är fan mycket värt det. Det gäller ibland att kunna reagera starkare för att kunna få fram sin gräns, dock är svordomar och sånt skit efterblivet, går att få fram sin punkt utan att snacka skit...

Känns dock som min upplevelse som domare fick mig att se på deras jobb på ett helt nytt sätt. Liksom, det är sällan en domare verkligen avgör en match och om det är en dålig domare så är denne fortfarande opartisk, det vill säga, skiten tar ut sig själv på båda sidor.

2008-05-11 @ 17:26:49
Postat av: Ashkan

Utah leder matchen nu, men tro mig, Lakers kommer att vinna den här och nästa match.

Varför känns det som att Rajon Rondo alltid blir blockad? Särskilt när han har fast break?
Varför ramlar han alltid efteråt?

2008-05-11 @ 23:34:19
Postat av: Ashkan

Någon fuskade, det var meningen att Lakers skulle vinna.

2008-05-12 @ 14:21:50
Postat av: The Iranian Wizard

Haha, såg monsterblocken LeTravel gjorde. Jag har även minne av att jag sett Josh Smith göra en fet block på Rondo.

Skulle vara grymt om någon gjorde en lista med spelare som blir mest blockade per match och antal blockade skott under en säsong. Rondo ligger högt där, likaså Nelson.

På tal om blockar, tror du att Josh Smith har en chans att ta Olajuwons blockrekord?

2008-05-12 @ 15:38:01
Postat av: The Iranian Wizard

Vad händer, Ash the Flash? Sidan är ju helt död...

2008-05-18 @ 11:37:57
Postat av: Ashkan

aa, jag vet. Jag skrev ett inlägg som måste godkännas av Isac innan det kan publiceras... får snacka med honom.

2008-05-18 @ 22:41:13
Postat av: Ashkan

Där kom det...

2008-05-18 @ 23:59:07
Postat av: Ashkan

Fan, inte Spurs igen...

2008-05-20 @ 10:59:04
Postat av: The Iranian Wizard

Btw, kollade upp Hakeems blockrekord, bra underskattad är rekordet alltså. Jag hade i bakhuvudet att Josh Smith rent teoretiskt kunde slå rekordet, såg sen att det skulle betyda att Josh Smith skulle vara tvungen att blocka 3.1 blockar per match i 18 år!

Bra underskattat rekord, ingen pratar ju om det. Sen fick jag reda på att det tog Hakeem Olajuwon 12 år att ta Kareems rekord. 4 första åren för Kareem räknas inte men fortfarande, det tog Kareem 16 år att bygga upp ett rekord Olajuwon tog efter 12 år. Sjukt.

Sen till nutiden, skönt att se att Lakers slaktade Spurs igår, 2-0 i matcher och jag tror att Spurs är borträknade, skönt! Trött på snacket om att Spurs är en dynasty, liksom hur kan då Spurs låta ett annat lag (lakers) bygga upp en dynasty under sin egna s.k dynasty. Hur som helst, no more SPURS!

2008-05-24 @ 14:54:19
Postat av: Ashkan

Jag räknar inte bort Spurs helt än, de tog ju Hornets, men om det finns någon som kan stå emot dem, så är det Lakers med Kobe i spetsen (hatar det uttrycket).

2008-05-25 @ 10:52:38
Postat av: Ashkan

wey... go celtics...

2008-06-20 @ 10:52:43
Postat av: The Iranian Wizard

Fuck Celtics.

2008-06-20 @ 18:29:43
Postat av: Ashkan

Jag är iaf lite glad att gamlingarna Garnett, Allen och Pierce till slut vann NBA. Jag tycker det är så synd när en jättebra spelare spelar i ett kasst lag, och inte lyckas vinna under sin karriär.

2008-06-22 @ 20:28:11
Postat av: The Iranian Wizard

Jag gillar inte Celtics och gillar egentligen Lakers mer men samtidigt så ville jag att Kobe skulle förlora för annars skulle hype:n bli omöjlig att hantera för en basketfantast som jag som inte faller för alla skor och hype:n.

2008-06-22 @ 21:23:45
Postat av: The Iranian Wizard

JENDE.

2008-06-27 @ 12:15:57
Postat av: Ashkan

Chete, agha? Behtare taktiketo avaz koni!

2008-07-05 @ 11:11:04
Postat av: The Iranian Wizard

To ras migi, MAN KON MIDAM!

2008-07-06 @ 20:43:18
Postat av: Ashkan

Boro bebinam, bacheye bishoor!

2008-07-08 @ 12:01:51
Postat av: Iranian Wizard

Bebakhshid baradar, bishoor vaghan bodam. Khob, vad tycker du om att Brand går till Philly samtidigt som idioten Baron går till Clippers utan att få spela med varken Brand eller herr Maggette?

2008-07-11 @ 22:02:26
Postat av: Ashkan

Förstår inte riktigt vad Baron gör i Clippers. Någon i hans ålder och med hans färdigheter tycker jag borde spela i ett redan etablerat lag med chans till att åtminstone ta sig till Playoffs. Förstår bara inte hur han tänker.

Annars bryr jag mig inte så mycket om de byten som har skett hittills.

2008-07-13 @ 13:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback